פינת הפרשנים: "הרפורמה לא תורמת לחרדים מאומה"

    המהדורה המרכזית 1 Comment on פינת הפרשנים: "הרפורמה לא תורמת לחרדים מאומה"

    הפרשנים הפוליטיים אריה ארליך וישי כהן התארחו ב'מהדורה המרכזית' לשיח שנגרר לעימות סוער. על התמודדות השופט אלרון לנשיאות העליון, הרפורמה המשפטית, ומחאות השמאל. האזינו

    ישי כהן ואריה ארליך
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השופט אלרון הודיע על התמודדותו לנשיאות העליון והפרשנים הפוליטיים אריה ארליך וישי כהן התארחו ב'מהדורה המרכזית' לשיח שנגרר לעימות סוער.

    לדברי אריה ארליך: "אי אפשר לנתק את המועמדות שהציג אלרון מהרפורמה המשפטית ואווירת השינוי הנדרש בביהמ"ש. טענת השופטים היא ששיטת הסניוריטי היא מסורת של 70 שנה, אבל את זה בדיוק באנו לשנות. ייתכן שלראשונה בהיסטוריה שופט מזרחי יהיה נשיא בית המשפט העליון. כולם נזעקים כי הם לא רוצים מישהו מחוץ לקליקה. הם רוצים שהכל ימשיך כשהיה ולא יגעו להם בגבינה. כחרדים אנחנו לא צריכים לעמוד בחוד החנית של הרפורמה אבל כן לקוות שהיא תיושם בסופו של דבר".

    ישי כהן: "צריך לזכור שבפסילת דרעי אלרון היה היחיד שהתנגד. בכך הוא כבר אותת שהוא בא לשנות. אבל מהרפורמה כרגע כבר לא יצא כלום. רק הפסדנו הזדמנויות לשנות דברים מהותיים. השר ארבל קרא לנסות להשפיע על היועמ"שית ולא לתקוף ולקרוא לה אויב. נתניהו לא עומד בהבטחתו שפסקת ההתגברות תהיה רחבה על כל החקיקה ולכן הרפורמה לא נוגעת לנו בכלל. היא לא תחול על הגיור, והכותל, והסטטוס קוו. אנחנו לא מרוויחים כלום מהרפורמה. מה איכפת לנו מהוועדה למינוי שופטים? הרפורמה לא נותנת לציבור החרדי שום כלי להתגבר על פסיקות בג"צ נגדו".

    לעומתו, תהה אריה ארליך: "אתה רוצה שנחבור למפגינים בקפלן? איך אנחנו יכולים להפנות עורף לברית שלנו עם הימין? חשוב לתקן את הנרטיב. לא רק שאלמלא הרפורמה לא היו תוקפים אותנו. אלא שכל האנרגיה הייתה מופנית רק אלינו. המחאה היא נגד הצביון היהודי במדינה"

    האזינו



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תסלחו לי, אבל אתם החרדים כל כך מנותקים ומעצבנים. מה זה "לא תורמת לחרדים", רק אתם קיימים פה? אתם עם ישראל והשאר זה גויים?? למה אתם כל הזמן חושבים רק על עצמכם, אתם לא יכולים לחשוב גם על המדינה?! ומילא שאתם אגואיסטים אבל איך אתם גם מעיזים לומר את זה כל כך ברור ובוטה?
      כשאני רואה משפטים כאלה אני אומר לעצמי שבאמת מגיעה לכם קצת שנאה על הניתוק והניכור שלכם מכל העם.